Retur- och reklamationsrutiner

Retur och Reklamation

Hur gör jag en retur?

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad.

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport. Vi skickar inte ut retursedel, vid ångrade köp är det ni som kund som betalar och ordnar med returen till oss. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss.

(Vi har tänkt på att ändra så att vi står för returfrakten men det kommer då drabba alla våra kunder eftersom våra priser tyvärr skulle behöva höjas för att täcka returkostnader.)

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Billmate återbetalningsdelen.

Gäller det exempelvis byte av modell eller storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och lägg en ny order på vår hemsida.

 

Hur gör jag en reklamation?

Om du har fått en defekt eller felaktig vara bör du göra en reklamation.

Mejla kundservice, ange ordernummer samt beskriv ditt ärende. Skicka gärna med en bild på varan, detta brukar underlätta reklamationshanteringen för både dig och oss.

 

Kan jag lämna tillbaka varor direkt till er som är köpt via hemsidan?

Ja, det går utmärkt! Hör av er innan så att vi finns på plats. Det kan tom vara så att vi kan komma till er.